hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > فیلم | روایت ساده قانون شورای عالی فضای مجازی برای اینستاگرام و تلگرام فیک!

فیلم | روایت ساده قانون شورای عالی فضای مجازی برای اینستاگرام و تلگرام فیک!

به کار گرفتن پوسته برای استفاده کاربران از پلتفرم‌های فیلتر شده در مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی چه مشکلاتی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، پلتفرم‌هایی فیلترشده‌ای چون اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و ... میزبان خیل زیادی از کاربران ایرانی است که با استفاده از ابزارهای فیلترشکن در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند.

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه تازه خود این کاربران را هدف قرار داده است و ضمن اشاره به ممنوع شدن استفاده از ابزارهای فیلترشکن قرار است بستری برای دسترسی به این گونه پلتفرم‌ها فراهم کند.

پیشنهاد شورای عالی فضای مجازی استفاده از پوسته‌هایی است که امکان استفاده از این پلتفرم‌ها را فراهم کنند. در این میان این پرسش مطرح می‌شود که این پوسته‌ها چه چیزی را فراهم و چه مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؟

چند سال پیش در ماجرای تلگرام طلایی تجربه استفاده از پوسته‌ و عواقب آن را شاهد بودیم. حالا باید دید که این بار قرار است با چه پدیده‌ای مواجه شویم.

باید در نظر داشت که پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام و یوتیوب احتمالا به سادگی تلگرام که ابزاری متن باز است امکان استفاده از پوسته‌ را در اختیار قرار نخواهند داد و به شکلی با آن مقابله خواهند کرد.

مشکلات حفظ حریم خصوصی نگرانی دیگری است که در صورت استفاده از پوسته و اضافه شدن یک لایه به مسیر ارتباط کاربر با پلتفرم اصلی مطرح می‌شود.

سوال مهم‌تر این است که مسئولان اگر به فکر بهره بردن مردم از پلتفرم‌های فیلتر شده هستند چرا آن‌ها را فیلتر خارج نمی‌کنند؟

اهورا نیازی اینفلوئنسر حوزه فناوری به این موضوع پرداخته است که در ویدئوی حاضر مشاهده می‌کنید.

۵۸۵۸

منبع: khabaronline-1875523

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد